Egy nő az általa vezetett személygépkocsival közlekedett 2017. január 16-án 13 óra 40 perc körül a 48-as számú főúton, Vámospércs felől Nyírábrány irányába. A sofőr járműve sebességét nem az útviszonyoknak  megfelelően választotta meg, ezért egy kanyarban megcsúszott a gépkocsi, majd sodródni kezdett, felborult és egy fának ütközve állt meg. A baleset során a járművezető könnyű sérüléseket szenvedett. A Debreceni Rendőrkapitányság vizsgálja a baleset körülményeit.

Egy férfi 2018. január 16-án 15 óra 30 perckor az általa vezetett gépkocsival közlekedett a 35-ös számú főúton Görbeháza felől Polgár irányába. A sofőr a főút 31. kilométerszelvényében nem az útviszonyoknak megfelelőn választotta meg járműve sebességét, ezért megcsúszott, majd az árokba hajtott. A baleset során a gépkocsi utasa könnyű sérülést szenvedett. A Hajdúnánási Rendőrkapitányság vizsgálja az eset körülményeit.

A Debreceni Rendőrkapitányság vizsgálja annak a balesetnek a körülményeit, amely szintén a 35-ös számú főúton történt. Egy férfi az általa vezetett személygépkocsival közlekedett 2017. január 16-án 17 óra 10 perc körül Józsa felől Debrecen irányába, miközben járműve sebességét nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően választotta meg, ezért megcsúszott, majd áttért a szemközti forgalmi sávba, ahol frontálisan összeütközözött egy gépkocsival. A baleset során egy utas könnyű sérüléseket szenvedett. 

A várható csapadékos időjárás miatt felhívjuk a gépkocsivezetők figyelmét arra, hogy közlekedésük során legyenek tekintettel a korlátozott látási viszonyokra és a csúszós utakra, és a szokásosnál is óvatosabban közlekedjenek!

Járműveik sebességét mérsékeljék úgy, hogy ha kell, biztonságosan meg tudjanak állni, és autójuk esetleges megcsúszását is korrigálni tudják!

Vezetés közben célszerű a kormányt két kézzel fogni a könnyebb manőverezés érdekében. A havas, jeges, nedves úton javasolt a nagyobb követési távolság tartása, amely a sebességtől függően akár a normál sebesség háromszorosa vagy ötszöröse is lehet, tekintve, hogy a féktávolság ilyenkor rendkívüli mértékben is megnőhet. Érdemes tehát a forgalom dinamizmusát követni, és az előzést kerülni.

Fontos tudni, hogy a gyalogosok észlelése esős, havas időben nehezebb, ezért kérjük, hogy a gyalogos-átkelőhelyeknél vezessenek lassabban, körültekintőbben, és a gyalogosok is csak akkor lépjenek le az útra, ha meggyőződtek róla, hogy biztonságban át tudnak kelni.

A csúszós, jeges utakon való közlekedéshez elengedhetetlen a téli abroncs használata. A nyári gumi már +7 fok alatt csúszni kezd, fagypont körüli hőmérsékleten megmerevedik, nagyon kis tapadással rendelkezik, így használata veszélyes lehet. A téli gumit ezzel szemben úgy fejlesztették ki, hogy alacsony hőmérsékleten megnő a tapadási értéke. Ezek az abroncsok különleges anyagból készülnek, speciális bordázattal vannak ellátva, és rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak. Téli gumival rövidebb a fékút is. A nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 barral legyen magasabb, mint a nyári abroncsokban, mert a túl alacsony nyomás befolyásolja a profil öntisztuló képességét.